Randevu Nasıl Alınır?
MHRS Randevu alma ana kanalları şu şekildedir: ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi (https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması, E-Nabız web sitesi
MHRS üzerinden randevu alabilmek için ALO 182 hattımızı arayarak operatörlerimizden destek alabilirsiniz.
MHRS web sayfası üzerinden randevu almak için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve şifrenizle istediğiniz hastane ve hekimi seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.
MHRS mobilde randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.
E-Nabız web sayfası üzerinden randevu alabilmek için; e-nabız adresinden üyeliğiniz yoksa üyelik alabilirsiniz. Üyelik alıp giriş yaptıktan sonra “Randevularım” sekmesinden randevunuzu oluşturabilirsiniz.
Aile Fertlerim İçin Nasıl Randevu Alabilirim?
İşlemler T.C. Kimlik numarası üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi Kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmanız gerekmektedir. İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.
Ayrıca;
Anne ve Babanız için e-nabız adresinden randevu oluşturabilirsiniz.
MHRS'den Aynı Güne En Fazla Kaç Randevu Alabilirim?
Saat ve poliklinikler farklı olmak kaydıyla aynı güne kurum başına en fazla iki randevu alınabilmektedir.
Unutulan ya da Gidilemeyen Randevuda Ne Gibi İşlem Yapılır?
Herhangi bir nedenle almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda muayene katkı payı ödemezsiniz. Başka vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz.
Randevumu Nasıl İptal Edebilirim?
Randevunuzu iptal edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
- Mhrs adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
- Akıllı cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
- ALO 182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
-
-
- Uzman Hekim Randevusu Nasıl Alabilirim? MHRS Yeşil Liste Uygulaması nedir?
Diş hekimi muayenesinden sonra, hastaya uygulanacak işlemler uzmanlık dalı gerektiriyor ise yeşil alan listesine kayıtları yapılır. Yeşil liste kaydı yapılan hastalar 180 gün süre ile ilgili uzmanlık gerektiren polikliniklere Alo 182, Mobil uygulama ya da MHRS web sitesi ile randevularını alabilirler. 180 gün süre sonunda, hekim uygun gördüğü takdirde hastanın takibi uzatılabilir. Takipli hasta listesine eklenen vatandaşımız ilgili uzmanlık polikliniğinin bulunduğu Türkiye' deki tüm hastanelerden randevu alabilirler.
Nasıl Muayene Olabilirim ?
İŞLEMLERİNİZİN KOLAYLIKLA YÜRÜTÜLEBİLMESİ İÇİN LÜTFEN AŞAĞIDAKİ HUSUSLARA DİKKAT EDİNİZ
- Kurumumuzda muayene olmak için başvuran hastaların öncelikle Hasta Kayıt Biriminde kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
- Kayıt işlemi için; kayıt personeline T.C. Kimlik numarası bulunan bir kimlik kartı ibraz edilmelidir. Aksi takdirde kayıt işlemi yapılmaz.
- Müracaat eden kişinin sağlık yardımlarından yararlanma hakkının olup olmadığının tespiti için, MEDULA üzerinden T.C kimlik numarası ile sorgulama yapılır.
- Kurum medula sistemi tarafından müracaat numarası verilmesi halinde genel sağlık sigortası (GSS) kapsamında sağlık hizmeti alır.
- Kayıt sonrasında; muayene olunacak hekimin kliniğine yönlendirilir.
- Kurumumuzda 24 saat aralıksız nöbetçi klinik hizmeti verilmektedir.
BAKANLIĞIMIZ 2010/73 SAYILI GENELGESİ UYARINCA “POLİKLİNİK HİZMETLERİNDE ÖNCELİK SIRASI” OLAN GRUPLAR:
12 Eylül 2010 tarihinde “Halk Oylaması”na sunularak kabul edilen 5982 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” hükümleriyle Anayasamızın 10 uncu maddesine eklenen fıkralarda yer alan; “Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.” hükmü ile “Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.” hükmü özellikle dikkate alınarak, genel hizmetin aksamasına meydan vermeyecek şekilde poliklinik muayenelerinde öncelik sırası alacak gruplar aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir.
A) Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar).
B) Ağır özürlü raporu bulunan engelliler.
C)Hamileler.
D) 65 yaş üstü yaşlılar.
E) Yedi yaşından küçük çocuklar.
F) Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malûl ve gaziler.